duminică, 24 octombrie 2010

Pasi de seara

     Ne obisnuisem sa mergem foarte mult pe jos asa ca de ce sa nu parcurgem centrul Bucurestiului la pas in cautarea subiectelor fotografice.Chiar nu vroiam sa sfarsesc prin a fotografia banalitati in fata casei/blocului asa ca ne indreptam intr-o seara cu luna plina spre Cismigiu. Stiam ca acolo este un ponton cu barci, ca este o fantana arteziana si  ca sunt multe reflectoare. Gata, avem subiecte dar nu si cine stie ce camera. Si ce, pana la urma compozitia nu a fost tocmai rea. Nu o sa vorbesc aici de zgomot fiindca lucrurile sunt destul de evidente.  Probabil un cartof pozat in conditii de iluminare precare cu un dslr ar fi fost mai putin zgomotos decat compozitia mea. Dar un cartof ramane un cartof.




5 comentarii:

  1. Super poze! Le prelucrezi in vreun fel sau le lasi in forma bruta?

    RăspundețiȘtergere
  2. In general ma rezum la crop asta doar in cazul in care apare ceva in poze ce nu-si are locul acolo. In cea de-a doua poza de mai sus de exemplu am facut crop ca sa scot din partea de jos stanga o bucata dintr-o barca de plastic. Arata rau si distragea atentia de la subiect.
    De obicei nu umblu la culori fiindca nu am cine stie ce monitor si chiar daca il calibrez e riscant.
    In prima poza ca sa obtin efectul am folosit un timp de expunere mare de 10-13 secunde, nu mai stiu exact, cu focus manual pe fantana si white balance setat pe incandescent. Desigur am avut nevoie de trepied.
    La ultima poza insa am facut o gresala. De regula la cannon ca sa ai niste culori mai calde setezi camera pe cloudy in asociatie cu vivid chiar si atunci cand ai lumina buna. De asta a iesit ceasul un pic galbui si nu alb cum ar fi trebuit.

    RăspundețiȘtergere
  3. am inteles. faina pasiunea asta pentru fotografiat :).
    eu sunt un mare fan al peisajelor. pozele cu oameni nu prea imi ies. bine, nici aparatul nu ma ajuta( am un hp photosmart, fara zoom optic).
    ce aparat imi recomanzi?

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi este destul de greu sa-ti recomand un aparat. Depinde ce vrei sa faci cu el si cat vrei sa investesti. Daca vrei sa mergi pe munte e clar ca ai nevoie de o camera cat mai usoara si compacta. Cele mai bune camere compacte sunt cele de la Fuji si Cannon. Eu am Cannon Power Shot SX120 IS care e in jur de 7mil. O camera mult mai buna ar fi F300 de la Fuji dar din pacate inca nu a aparut la noi (http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/f/finepix_f300exr/sample_images/) care va fi probabil in jur de 12-14 mil.
    Fuji mai are si camere compacte de tip bridge (http://www.f64.ro/aparate-foto-compacte-digitale.html?Marci[]=Fuji&orderby=price&dir=asc). Avantajul la cele bridge este ca poti adauga filtre(ex. UV si polarizare). De un filtru UV ai cam avea nevoie cand mergi pe munte si ai lumina puternica ca sa nu-ti apara pozele sterse si albicioase. Dezavantajul lor e ca nu o sa-ti incapa in buzunar :D.
    Sper sa-ti fi fost de folos. Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  5. multumesc pt informatii. la fuji ma gandeam si eu. am gasit pe net niste modele care imi plac.
    ma intereseaza in special pentru poze facute pe munte, dar nu numai.

    Ture faine!

    Dan

    RăspundețiȘtergere